Monday, June 21, 2010

4 perkara pasal kebodohan aku

aku dikenali sebagai orang yang sangat gelabah dalam situasi ape2 pun.sebab aku sebenarnya memiliki self esteem yang sangat rendah.tapi disembunyikan disebalik mentari hitamm.

1. buat-buat dengar. cakap pasal ni. aku memang agak expert. kepakaran aku juga benda alah bodoh ni. apa yang aku perlu buat kalau aku tak berapa nak dengar apa mereka cakap ialah senyum.dan mengeluarkan perkataan cliche ni " tuhla" atau "tak tahula".lebih selamat dari dilabel sebagai pekak kambing.

2. bayar bil guna duit not besar. disebabkan aku nih pekak. kalau pergi gerai maple tepi jalan sampailah ke kawasan high class pavilion aku suka bayar menggunakan duit kertas yang besar.sebabnya aku tak nak orang kedai tuh duk ulang 7-9 kali untuk bagitahu bil aku, caranya aku buat2 je dengar dengan menghulurkan not besar dan hasilnya. tabung aku penuh dengan duit syiling yang hanya tunggu masa untuk abang aku pecahkan.

3. dah bayar tapi lupa ambil barang. ini lagi satu masalah bodoh dalam diri aku. selalu sangat aku dalam kondisi yang agak bangang macam ni. ada ke patut aku dah beli barang then lepas tuh tinggalkan barang tuh kat kaunter sampai akak kaunter terjerit berlari nak bagi barang kat aku dan satu kedai tengok kebodohan aku tuh. sebagai langkah selamat. aku akan bagi alasan macam ni " kejap kak, saya nak pergi ambil barang lagi.saje letak kat kaunter dulu" atau " saya cari kawan saya jap tadi,tak jumpa pulak". sangat bodoh kan.malu.

4. salah hantar mesej. ni paling common aku buat. selalunya aku akan jujur aku salah hantar.ataupun aku hanya cakap."eh mesej tuh memang untuk kau la"..tapi tak ade kena mengena pun.

No comments: