Tuesday, July 20, 2010

happy birthday ya ukhti

tak pernah terlambat untuk aku ucapkan selamat hari jadi pada diri aku sendiri.

everyone akan berharap macam2 untuk hari jadi dia.mereka akan terasa kalau ada dikalangan orang terpenting tidak memberi ucapan selamat hari jadi kepada mereka. tapi aku ok je. tak ada masalah.aku cuba jadi seriang yang boleh.walaupun parents aku terlupa untuk wish aku.pada aku sudah cukup indah mereka melahirkan aku.mereka terlupa hanya kerana mereka sibuk mencari rezeki untuk aku.dan aku tidak kisah tentang itu, but i totally absolutely completely tak boleh jadi bergitu riang. hari ini aku sambut hari jadi berseorangan di bilik sambil teguk minuman 2 tin coca cola. macam drug je kepada aku tin2 itu. tapi aku lupa.untuk bersujud kepadaNya.itulah yang terpenting.memanjatkan rasa kesyukuran dilahirkan di muka bumi ini dengan penuh kesempurnaan dan pelbagai kasih sayang. apa yang lagi aku nak dalam hidup ni? tak guna mengeluh.tak guna membebel.tak guna melahirkan rasa ketidak puasan hati. just live a life. jadilah seperti layang-layang yang tak akan putus talinya.kalau semata-mata ingin bebas dan kamu memutuskan layang-layang itu dari talinya maka kebebasan itu dapat dirasa tapi tidak berkekalan sebab akhirnya layang-layang itu akan tersadai juga dimana-mana. lebih baik berada pada talinya.kebebasan itu sedikit tapi masih boleh dirasa.asalkan tak lari dari talinya.tidak lari dari pegangan hidup pegangan islam.pegangan seorang hamba terhadap Yang Maha Pencipta. kenapa kita nak jadi generasi lembik.generasi Y. generasi yang terlalu banyak complain. dah lah generasi kita tidak ada apa-apa sumbangan terhadap dunia.hanya tahu disogok sahaja. apa - apa pun. terima kasih pada mereka yang mengucapkan ulangtahun kelahiran pada aku.

may Allah beside you..

No comments: