Tuesday, September 13, 2011

Lucky One.

Orang selalu cakap kawan yang baik susah untuk dicari, tapi itu mungkin sebab semua yang baik dah jadi kawan aku. Dah jadi sahabat aku. And I am the lucky one. Dan ya, betul, aku rasa sangat bertuah kenal dengan manusia-manusia yang aku dapat gelarkan sebagai sahabat. Tapi satu benda yang aku tahu, they're are not lucky to have me. Okay. I tell you why.

Aku tidaklah sebaik mereka. Tak sebaik kau. Kadang-kadang aku rasa aku tamak, aku pentingkan diri, dan tidak jujur. Serius aku cakap aku bukan seorang yang baik. Tapi bila dengan kamu semua, kamu mendorong aku untuk jadi baik. Untuk belajar menyayangi orang lain/menjaga hati/membuat orang lain senyum. Kamu semua macam satu tenaga yang dapat membuatkan aku kekal tersenyum. Tapi apakan daya, aku tidak kuat macam kamu semua. Aku minta maaf. Aku tahu aku bukan superwoman yang boleh menjaga semua orang. Dan aku bukan itu dan tak pernah jadi pun. Walaupun aku pernah cuba, tapi tak menjadi. Aku collapse.

Bila aku fikir balik, aku betul-betul bertuah. Aku ada orang yang boleh bertahan dengan perangai aku selama 3 tahun/yang selalu dengar cerita merepek aku/yang selalu dengar aku mengeluh/yang selalu risaukan aku/yang tidak pernah putus asa dengan aku. Tapi aku buat pada mereka, nothing. Aku selalu menjauhkan diri dari banyak perkara. Aku serius dah tak nak sakitkan hati kamu. Aku tak tahu nak buat apa. Tolonglah, bantu aku. Aku dah tak dapat tahan.

Aku cuma nak cakap, sesetengah perkara tidak dapat dizahirkan. Dan aku minta maaf, aku sedikit emosi.

No comments: