Saturday, December 27, 2008

aku kenal seorang nih..
aku ingat dia dulu tak boleh ngan dengan aku kan..tapi bila dah dekat dua minggu aku kenal dia..dia memang sekepala dengan aku lah..and dia nak cakap baik memang baik tapi dalam baik tuh ada jahat..aku pun tak tahu nak describe dia tuh macam mana kan..

bob : ok fiqa kau pilih satu nombor dari no 1 hingga 10.
afiqah : ok aku dah pilih dah.
bob : ok kau tambah dengan 6 then kau tambah lagi dengan 4.
afiqah : ok dah.
bob : kau tolak pulak dengan no yang kau pilih tuh.
afiqah : dah.
bob : ok no yang dalam kepala kau sekarang adalh no 10 kan?
afiqah : a'a. macam mana kau buat r.gila e.aku tak percaya lah.

bob : ok kau tak percaya ek.aku try siqin
siqin : aku pulak dah.
bob : kau pilih no 1 hingga 10.dah?
siqin : hurm.ok.
bob :kau tambah no tuh dengan 6 then kau tambah dengan 4then kau tolak dengan no yan kau fikir mula2 tadi.dah?
siqin : dah dah tambah dah.
bob : ok no dalam kepala kau sekarang no 15.
siqin : tak 20.
bob : bukan 15.cuba kau kira balik.
siqin : macam mana2?aku tak tahu lah
bob : tak no yang kau fikir tuh tambah dengan 6 then 4.dah?
siqin : ok.
bob : kau tolak balik dengan no yang kau fikir mula2 tadi tuh.jawapan kau 15 kan?betul atau tak?
siqin : a'a betul la.hurmm( gelak)

yang aku peliknya aku mula2 ingat nih cuma trick dia kan.aku ingat siqin akan dapat no yang sama dengan aku jugak no 10 kan.tapi tak.and aku pelik macam mana dia boleh tahu.padahal no kitaorang dua tak sama.

dia cakap siqin paling sensitif sekali kedua aku ketiga atiqah antara kitorang bertiga.then dia cakap walau pun aku and siqin cepat sensitif tapi atiqah paling cepat merajuk.and semua tuh betul.dia cakap aku kalau marah suka pendam.dan aku jenis yang simple.hurmm aku dah tak ingat sangat apa yang dia bagi tahu kat kitorang pasal diri kitorang tapi kesemua yang dia cakap pasal aku siqin and atiqah semuanya betul.kira dia nih macam psycho and pandai nilai orang.aku nak jugak jadi macam dia.tapi macam susah jek.hurmm takpelah.aku sendiri pun tak faham sangat diri aku kan.nikan nak fahamkan diri orang lain.memang payahlah bai.

1 comment:

Don Juan said...

ahaha power jugak. sebab itulah psychology ini memang dhsyat dan amazing!