Sunday, July 10, 2011

I am single and my heart broke.

Nothing much to say. Sampai sekarang aku dah kehabisan perkataan. Aku banyak cakap sebelum ni.Mungkin masanya untuk berdiam diri. Tengok keadaan sekeliling. Dan bersyukur dengan apa yang aku dah tempuhi dalam hidup. Satu je yang aku pegang dalam hidup aku, Allah takkan buat hamba-Nya musibah, kalau Allah tak sayangkan mereka. Walaupun kadang-kadang dunia ni memang tak adil, dan kenapa aku ditimpa ujian bertimpa-timpa, tapi sekali lagi aku fikir, kalau aku tidak diberi ujian, aku tidak akan kembali kepada-Nya. Aku tidak akan mengingati-Nya. Dan aku tidak berdoa pada-Nya. Aku cakap aku single sebab selama ini, aku terlupa untuk mencinta-Nya. Aku cakap aku single bermaksud aku sunyi, aku sepi, aku keseorangan. Aku keseorangan tanpa bimbingan. Dan aku kecewa. I need to break and free. Aku perlu keluar. Dan untuk keluar, aku perlu break apart dari semua yang berlaku dulu. Dan mulakan yang baru melalui hidup yang lama. Tapi aku okay. I am okay.

2 comments:

Anonymous said...

kau dah pulih..kau dah mula post balik..dan kau memang dah jadi afiqah yang semua orang nak..

Unknown said...

tapi aku nak jadi afiqah yang kau nak. hurmm.