Saturday, October 15, 2011

The attitude, I cannot bear.

Aku baru perasan yang aku rarely mendahulukan entri aku dengan ucapan salam, mungkin sebab aku tahu, bukannya ramai sangat yang follow blog aku mahupun yang sudi baca blog aku, tapi aku rasa aku kena buang attitude sebegitu, sebab bagi aku, apabila berkaitan dengan interaksi antara manusia aku perlu ucapkan salam. Much better. Jadi.....

Assalamualaikum,

Kadangkala, aku selalu terfikir macam mana manusia boleh jadi hati kering, yang mana aku memang tak boleh buat. Though I'm not good. But I can think, which part/things that I do that can makes me feel down/guilty.

Tapi, aku selalu pegang kata-kata mak aku masa aku kecik-kecik dulu,

mak aku selalu pesan " jangan samakan kita dengan orang lain. Orang lain belum tentu fikir sama dengan kita"

Mungkin disebabkan kebelakangan aku agak lupa dengan kata-kata itu, aku fikir orang akan berfikiran sama dengan aku. Sebab itu aku selalu kecewa, tapi salah aku jugak sebenarnya. Walaubagaimanapun, aku tetap akan simpan attitude aku yang macam dulu.

No comments: