Wednesday, August 27, 2008

Mungkin aku tak tahu kenapa.

aku menoleh ke arah bintang dan kemudian melihat kucing aku berlari2 dan tidur tanpa ada apa-apa yang menggangu fikiran mereka.tidur dengan nyenyak.sungguh mengharukan.kemudian aku melihat kembali bintang.aku cari bintang tiga yang dinamakan bintang polaroid.tapi aku tak nampak pada hari ni.maknanya hari akan hujan.cuaca pun tidak menentu sekaran ni.penyakit datang dan pergi.juga perasaan aku.tidak menentu dan datang dan pergi.sudah tiga hari aku tidak bercakap dengan dia.aku tak tahu kenapa.lagipun tak ada jawapan untuk pertanyaan kenapa?.aku terus jalani hari ini seperti biasa.tanpa mengendahkan kawan aku tu.dia sendiri yang tidak mahu berkompromi.kenapa mesti aku terhegeh-hegeh datang dan minta maaf atas kesalahan yang tidak aku buat.acap kali aku berbuat demikian.dengan kawan itu dan semua orang.aku tak akan mengalah.dan aku tidak akan ambil peduli pasal kawan aku tu lagi.dia nak buat apa.aku tak kisah.i just don't give a damn about you anymore.orang yang tak pernah bertolak ansur.selalu nak menyalahkan orang lain.tidak mahu melihat kesalahan diri sendiri.hanya melihat kesalahan aku sahaja.aku dah bosan dipersalahkan.sebenarnya bukan orang lain yang selalu menyalahkan kau.tapi perbuatan kau tu yang membuatkan orang akan menyalahkan kau.jadi terima je.dan kau kena ingat aku ni bukan lah baik sangat untuk jadi kawan kau.

No comments: