Monday, December 13, 2010

Again, and again

Duit, kata orang adalah segalanya. Memang kalau aku pun, aku akan cakap yang duit adalah segalanya, tapi masih duit bukan segalanya. Kamu faham-kan maksud aku. Bukan lah aku nak cakap aku boleh hidup kalau aku ada duit. tapi tidak lah aku mengharapkan yanga aku ada banyak duit. Kalau dengan aku bercakap duit adalah segalanya membuatkan kamu berkata yang aku materialistik, hurmm, I couldn't say a word. Padahal aku adalah seorang yang boleh rasa bersalah jugak kalau dah habiskan duit pada benda yang tidak penting. Lagi-lagi kalau memakan belanja above hundred. Mungkin kalau ada duit lebih tuh boleh lah beli untuk kepuasan diri sendiri-kan. Ada yang cakap dengan duit kita boleh bahagia, susah nak rasa sedih.


Tapi akhirnya, apa yang buat aku sedar ialah dengan semua perspektif manusia tentang duit ialah, aku tak rasa yang bahagia, sedih, gembira itu semua ada kaitan dengan duit atau time kita tengah "sengkek" tapi ianya adalah kita tak dpat nak halang diri kita dari berfikir yang duit boleh memberi kebahagiaan dan dapat membuang kesedihan itu pergi. Orang anggap duit tu macam pintu ajaib, tak pun macam poket doraemon-lah senang cerita. . Kalau ada duit, boleh beli makanan sedap-sedap, jadi happy. Boleh beli beauty products semua, jadi cantik, semuaaaa orang suka! Beli pakaian dan kasut lawa-lawa, nanti semua orang envy and puji-puji, teringin nak jadi me, weee. Apalah aku merepek. Sebab somehow you just never feel full, or feel pretty enough or have enough pretty things. I'll never know just how happy money will make me, cause I have no idea how much is enough, and I can never spend any amount without feeling guilty. Tapi aku spend jugakla.


Hari-hari dan jalan- jalan yang aku lalui kini makin ku rasakan semakin suram, tapi aku sentiasa merasakan bahawa ada sedikit harapan bahawa akan ada seseorang yang datang pada aku dan memberi cahaya di suatu tempat yang aneh yang boleh mengubah segalanya, mungkin dia dapat menghilangkan kekosongan di dalam hati aku ini kerana aku tak rasa setakat ada orang yang bisa melakukannya. So dramatic-lah kan. Dan aku tahu orang yang bisa melakukannya hanyalah aku, I can't help but wish that it could be someone else, because I'm too tired to do it myself.


Huh! Apalah yang aku merepek nih.



Merepek atau tidak. Aku ada hak untuk sound like orang gila tanpa dilabel sebagai emo atau gile. Memanglah tak cool bila tiba-tiba mula membebel tak tentu hala dan hilang cool. Tapi I know sometimes surely other people pun too secretly nak jugak just release all the ke-tak-puas-an hati sekali sekala kan? Tapi you can't. Cause you think people will be judging you (you're right, they do judge you). And over one night nanti akan runtuh satu imej yang you have been trying to build for years. Mesti bosan kalau aku asyik mengeluh macamni. Nanti orang rasa kena pujuk pulak. I just want to be heard. Lagi best kalau lepastu pretend macam I never wrote this. Sekali sekala takpa kot. Ah, peduli apa. You can't help me.



4 comments:

Anonymous said...

kenapa bahasa kau rojak sangat?
susah aku nak faham.

Unknown said...

kalau kau jadik anonymous dan bace blog aku lagi lah aku tak faham. ngehe.

Anonymous said...

aku bukan anonymous la.aku sangat bukan anonymous.

Unknown said...

kau kenal aku ke?