Thursday, April 16, 2009

rasa nak balas dendam tak?

Wah imej baik je depan semua orang kan tapi dalam hati menyirap je dengan perangai kawan.

Aku pernah terfikir jugak nak balas apa yang orang lain buat kat aku..contohlah beberapa kali ajak keluar mula2 excited semacam. lepastuh last minute cancel..pelbagai alasan..ok aku takde hak nak pertikaikan alasan yang mereka bagi. Cuma aku memang tak boleh terima. Kalau sekali tak apa lah jugak kan. Ni tak..buat perngai mula-mula excited then cancel. Bila ajak lagi sekali confirm lah aku tak kan follow kan. Hati dah rasa down nak terima ajakan orang. Jadi aku lebih rela duduk rumah menghabiskan makanan kat rumah ni...tapi taklah setiap kali mereka tolak. Bila ada orang ajak aku keluar yang selalu buat aku macam ni kan, nak je aku tolak tapi tak boleh. Kenapalah aku ni tak boleh langsung nak tunjukkan perasaan protes aku. Bagi tahu meraka ketidakpuasan hati aku nih..

haish. Salah aku jugak. Dah terbiasa untuk diamkan diri dan tak boleh nak marah. Sekadar gelak dengan keadaan aku ni je. Kucing buat salah pun aku tak boleh marah dia.aneh-aneh je.

Lagi satu aku ada habit teruk sebenarnya. Aku akan malas nak balas mesej bila mesej sampai lambat atau line telefon macam hampas. Aku tahu aku taklah taip cepat sangat. Tapi memang tak boleh. Bukan sebab marah. Tapi aku rasa bila orang tuh balas lambat aku rasa yang dia tak nak mesej dengan aku.

negatif je aku ni.
tapi didalam positfnye aku akan tetap balas.
ahahaha...tak dapat nak balas dendam.

4 comments:

diyana said...

aku rase mcm ditujukan untuk aku je..entahla..hehe..sory la kalu aku pernah wat cmnie..bkn sengaja nk bg alsan tapi da mmg x bleh kan..ko kan tau family aku cmne..ingt aku suke ke..sengsara tau..huhu..sory once again sgt!!!!

Unknown said...

ahahah

tidak dituju kepada sesiapa..

cuma aku terasa je nakbuat ahahah..
relax lah..
aku taklah kejam sangat heheh

Don Juan said...

ahaha memang kadang-kadang rasa nak balas dendam tapi tak boleh sebab tak sampai hati kan? and lagipun kita kan apabila diajak keluar tidak boleh menolak tawaran itu. jalan-jalan enterprise eh.

Unknown said...

ahhaah jom lee join company aku tuh..mari2..

tapi office kat rumah sendiri lah