Sunday, April 19, 2009

Tak cukup ke apa yang aku ada?

Kenapalah aku mesti rasa cemburu dengan orang lain. Tak cukup ke apa yang aku ada. Memang orang lain pun tak sempurna. Cuma perasaan aku untuk berasa cemburu. That's all. Pasal semua. benda lah. nak aku senaraikan ke? Oh no terlalu banyak nak aku bagi tahu. Tak termampu aku nak listkan. Lagipun tengah tak ada idea nak olah kan entri aku kali ni. Hurm. Entri sebelum ni pun tak ada lah aku olah kan sangat. tak tahu kenapa. Setiap kali aku nak tulis kat blog memang banyak idea. Tapi bila aku dah letak tangan aku atas keyboard ni. Pergh lesap terus apa yang aku fikir tadi. Bukan pasal ni sebenarnya aku nak tulis tapi dah melencong ke arah lain pulak kan. Konsentrasi aku semakin kurang lah belakangan ni. Minta maaf la ye.

Berbalik cerita tadi. Aku ni jenis yang suka pergi shopping mall dan pandang orang lah. Maknanya aku ni jenis suka usha-usha orang dan pandang personaliti mereka dan ragam mereka.
Aku akan start tak puas hati bila barang yang mereka ada tuh tak ada kat aku. Macam beg yang sangat-sangat aku nak dah ada orang pakai. Time tuh aku boleh rasa down sikit lah.

Tapi bila aku fikir balik tak ada guna jugak aku nak jealous-jealous ni. Mungkin kalau aku dah miliki semuanya aku akan rasa bosan dengan hidup aku . Sebab semua benda yang aku nak aku dapat. Bila masa untuk aku inginkan sesuatu aku dah tak tahu nak fikir apa. Sebab semua aku dah ada. Dan aku mula lah akan rasa macam depress tension and so what ever. Tak dapat barang pun tension dah dapat barang pun tension. ahahaha. Entah lah. Aku akan belajar untuk berasa puas dengan apa yang aku ada lepas ni kot. KOT la. Hopefully. Ngehe.


Kadang - kadang sempurna itu membosankan. Tiada variasi dalam hidup. Sebab terlalu sama dengan orang lain......tett.

2 comments:

Don Juan said...

ahaha tuh lah. always want what you can't have. ngehehe aku nak sesuatu benda tapi tak tahu apa. kita rasa macam kosong lah kan? tapi tak tahu nak isi dengan apa kekosongan itu.

Unknown said...

ahahah isi dengan air..

tuh la..padahal orang lain pun jealous kat kite..ironi jek