Saturday, November 1, 2008

bukan aku tak nak jadi orang baik..

aku memang bukanlah seorang yang baik hati sangat..tapi rasa macam tak cool la kalau hidup ini terlalu baik..lebih2 lagi kerap kali aku rasa diri aku ni teruk.dan aku suka akan perasaan teruk itu.membuatkan aku fikir yang aku tidak perlu sangat berbuat baik pada orang lain..tak ada sebab lagi untuk aku menjadi seorang yang baik bila aku ckap aku ni seorang yang teruk..

pn ilyana:kenapa dengan kamu ni hah afiqah,saya tengok kamu macam dah tak nak pergi sekolah je,saya tengok kamu ni dah teruk..lain je.macam tak nak ambil spm
afiqah:tak adalah cikgu(tersenyum dengan plastiknya sambil menggelengkan kepala lalu berlalu pergi)

ustazah suraya:afiqah saya tengok awak ni tak macam form3 dulu..masa tuh awak rajin sangat selalu skor unutk subject saya..sekarang awak dah lain..banyak main2..
afiqah:ye ke ustazah..lain ke..saya tak perasan pulak..

cikgu fuziah:kamu tahu tak apa masalah afiqah tuh..
diyana:kenapa cikgu..setahu dia tak ada pula masalah..masalah family ke?
cikgu fuziah:tak adalah dia sekrang dah semakin teruk..ramai cikgu mengadu tentang dia.

cikgu nazihah:afiqah awak benci kat saya ke?
afiqah:tak adalah cikgu nak buat apa saya benci cikgu.
cikgu nazihah:yela saya tengok awak macam tak suka je belajar chemistry and result awak semakin teruk..saya tak boleh nak tolong awak..awak macam tak nak menunjukkan usaha awak..
afiqah:(mendiamkan diri)


semua tuh menunujukkan diri aku semakin teruk dan ketara di mata cikgu2

kawan:kau tahu tak yang semua ini salah kau.aku tak nak salahkan sesiapa.aku salahkan kau pasal semua ni..kau fikirlah.
afiqah:setelah kau bagi tahu aku semua ni aku tak tahu nak berbuat apa2


dan sampai sekarang aku tidak berbuat apa2 untuk mengubah semua itu..biarlah..

2 comments:

Don Juan said...

tidak perlulah buat apa-apa untuk membuktikan kepada mereka semua. buktikan kepada diri sendiri lagi best.

lagipun orang lain baik-baik, macamlah baik sangat.

Hazriqpedia said...

kamu idola saya.
ahaha.
kita serupa.

lololo,
hazriq :P