Sunday, November 30, 2008

diberi peluang kedua

kalau kamu diberi peluang yang kedua untuk membetulkan segala kesalahan kamu apa yang akan kamu lakukan?

kalau aku, aku tidak akan melakukan apa-apa untuk membetulkan kesalahan aku.because the wrong things that I've done is still the wrong things that I've done..aku tidak boleh membetulkannya. Ia akan tetap sama.aku tidak percaya bila aku telah memperbetulkan segala kesalahan aku manusia akan lupakan segala kesalahan aku.tidak.tidak mungkin.kesalahan tetap kesalahan dan mereka tidak akan melupakannya sampai bila-bila.aku sendiri pun aku tak akan melupakan segala kesalahan yang aku lakukan.inikan pula mereka.bagi aku diberi peluang kedua bukanlah untuk memperbetulkan segala yang salah dan yang tidak betul.peluang kedua diberi kerana inilah peluang diberi untuk kamu membuktikan kecintaab kamu terhadap mereka.tapi jika kamu gagal melakukannya.lebih baik kamu melepaskan mereka pergi.dan aku pernah diberi peluang kedua.aku tidak berbuat apa-apa tentang peluang yang diberi itu.aku telah gagal untuk membuktikan kecintaan aku terhadap mereka.adakah bermakna aku kena lepaskan mereka.sudah tiba masanya mereka meninggalkan aku sebelum aku tinggalkan mereka perlahan-perlahan.aku tidak layak untuk meraih kepercayaan dan cinta mereka.aku tidak layak.aku tahu aku sudah banyak kali menyusahkan mereka.tidak pernah sekali aku buat mereka berasa gembira.aku minta maaf banyak2.aku sangat minta maaf.dan mungkin aku tidak harus meminta kemaafan dari mereka sebab aku tidak rasa aku perlu dimaafkan.tapi aku masih perlu meminta maaf.aku benar-benar minta maaf.

1 comment:

Don Juan said...

yeah, kita tidak perlu menyesal atas apa yang telah kita lakukan. kalau tak hidup kita tak best lah asyik menyesal je. guna peluang kedua tuh baik-baik. ehehe