Sunday, November 30, 2008

I love colour.

bukan merah mahupun pink
bukan hijau mahupun biru
bukan orange mahupun ungu.
bukan.
bukan semua warna yang ada dalam dunia ini.
mungkin perkataan yang paling tepat untuk menggambarkan apa yang aku rasa ialah warna warni.
colourful for me doesn't mean how colourful my life is.
it simply means that..
aku telah mengharungi pelbagai warna dlam hidup aku.
warna adalah kehidupan.
hijau bila aku terasa tenang dan aman bila semuanya berada dalam keadaan sunyi.
bila aku marah aku boleh lihat warna merah didalam fikiran aku.
bila aku melihat awan di langit apa yang aku fikirkan adalah warna biru
putih bila aku melakukan sesuatu yang baik terhadap keluarga dan kawan-kawan aku.
hitam bila aku melihat the dark side of me.
bila aku melihat warna pelangi aku melihat cinta yang aku miliki didalam hati aku.
aku telah melihat pelbagai warna.
dan bila aku melihat dan mengingatkannya kembali aku terfikir betapa gila sedih dan kelakarnya hidup yang aku miliki ini.

I see your true colour shining through
I see your true colour
and that's why I love you...

3 comments:

Don Juan said...

ahah bukan hitam when you see the dark side of ibrahim? ehehe

anyways, wei aku ada blog url baru tau. http://donawan.blogspot.com/. dan jangan komen pasal nama url blog aku tuh.

Anonymous said...

..fiqa2..tade kaler oren pon?
xpnah nmpk ape2 ke kaler oren?ee~

Unknown said...

warna orange kan ada dalam pelangi tuh..
so hehe..
kau dalam pelangi tuh la..