Tuesday, September 16, 2008

persoalan?

aku ada banyak soalan didalam kotak fikiran aku.

adakah orang disekeliling aku bersikap jujur?

adakah aku ini sangat menyenangkan orang lain ?

adakah aku ini membosankan?

adakah aku takut dengan hantu?

adakah betul aku ini hipokrit?

adakah betul aku tidak ambil kisah tentang orang lain?

adakah aku tidak kisah tentang apa yang orang ingin berikan kepada aku?

adakah aku ketawa dengan sebenar-benarnya?

adakah aku menyayanginya seperti aku meyukainya?

adakah aku hidup dalam kegembiraan?

adakah aku betul-betul bertolak ansur?

adakah aku hanya insan biasa yang tidak tahu menilai sesuatu itu?

adakah aku suka menyanyi?

adakah aku seorang yang beriman?

adakah aku seorang yang sombong?

adakah aku pernah terfikir akan perasan orang yang aku sakiti?

hurmm..
banyak lagi sebenarnya.tapi tak perlu aku menyatakan semuanya.

No comments: