Tuesday, January 11, 2011

Aku memang begini

Aku tak harapkan orang kenal aku dengan mendalam, aku tahu, dan aku pasti, orang itu tidak akan tahan dengan perangai aku kalau mereka tahu aku yang benarnya. dan lagi satu, kadang-kadang orang cakap aku berubah bila mereka semakin mengenali aku, tapi sebenarnya aku tak berubah, aku tak berubah sama sekali. Aku masih yang dulu, cuma bila kita semakin mengenali seseorang kita tak akan faham orang itu, kita fikirkan yang kita sudah dapat memahaminya, tapi kita tak dapat, kita lost. Sebab itu makin kita lama kenal, makin kita akan bergaduh, bercakaran, bercanggah pendapat, sebab masing-masing dah tunjukkan diri sendiri. Mereka sudah selesa menunjukkan the real self.

Sebab itu, aku kadang-kadang memang marah bila orang tak dapat nak faham aku, tapi lagi sekali aku berfikir dan selalu aku lambat sedar yang bahawasnanya, bukan salah mereka, mereka cuma tidak tahu, mereka rasa aku dah berubah, tapi tidak sebenarnya, itu maknanya aku dah tunjukkan aku yang sebenar. Dan dalam tahap ini, memang kita kena bertahan, dan kental menerima seseorang itu. Sebab itu lah diri mereka yang sebenarnya, kalau kamu boleh bertahan, maka kamu boleh menerima orang itu, walaupun memang penat melayan karenah yang ntahapeape, tapi percayalah, kita takkan dapat merasa itu dengan orang lain, tapi dengan orang yang kita dah lama kenal. Bila difikir-fikir balik, kita akan tersenyum, dan tahu kita takkan boleh lupakan, walaupun itu yang terburuk sekali pun.


No comments: