Thursday, January 13, 2011

Hurm..

Serius-ly aku memang agak terasa. Buat plan awal sangat. Tapi at the end macam aku seorang sahaja yang excited. It easy for you guys to say 'tak jadi', then what about me? Aku nak. Aku faham situasi kamu, tak sama dengan kondisi kehidupan aku. Ya, aku sangat faham itu. Tapi itu tak jadi masalah. Ini perkara dah dikhabarkan about 8 months ago. And what i have said to you guys is to save some money right? nevermind if it takes a few for a month, at least aku tak nak dengar alasan tak ada. Aku dah beritahu awal-awal, jadi atau tak jadi, just kumpul sahaja. Tapi takkan? aku sanggup tolak semua perlawaan kawan-kawan aku untuk ajak keluar di tempat aku semata-mata nak realisasikan benda alah ini, dan kamu semua macam senang je terima perlawaan orang lain dan spend, then cakap kat aku tak ada sikit pun. Apa ni. Aku makan biskut hari-hari kat sana. Kamu ingat itu senang? Aku dah tolak-tolak duit yuran flight pergi balik, dan yang tinggal hanya tak kurang rm100++ je untuk aku sepanjang sem, dan aku tak keluar mana-mana pun, terpaksa pinjam dari orang, kongsi makanan hanya untuk benda ini. Dengan transport nak ke airport lagi, sampai aku cari sahaja mana-mana pelajar yang nak pergi sama-sama supaya dapat kurang kan beban. Walaupun aku senang nak dapat duit, tapi tanggungan aku sangat banyak. Aku bukan fikir pasal diri aku sahaja. Aku ada banyak bebanan lain. Dan itu aku tak gantung langsung pada family aku. Memang aku selalu cerita yang aku selalu minta family aku tolong kalau apa-apa, tapi itu cuma cover up sahaja supaya aku tak nak kamu semua tahu yang aku sangat susah. OKlah what's the point pun kalau aku dah luahkan kan. Tapi, Eh come on. Kalau benda ni aku bagi tahu 2 bulan lepas aku boleh terima lagi. Entahlah, apa yang aku harapkan dari mereka tak seperti yang disangka. Kadang-kadang aku rasa macam aku seorang sahaja yang excited.

Maybe,aku tahu kamu pun rasa nak pergi jugakkan. Rasa apa yang aku rasa. Entahlah. Kadang-kadang apa yang buat aku hold on terhadap kemarahan aku adalah aku fikir, dan selalu fikir yang aku patut faham kamu semua punya kondisi. Ditanyakan balik, siapa yang nak faham kondisi aku? Nobody. Am very very sorry.

No comments: