Monday, January 10, 2011

Ambil peduli atau tidak

Hidup nih terlalu banyak yang kita mahukan. Kita mahukan kawan yang menerima, menemani ketika kita memerlukan, bertanyakan khabar kita, mengambil peduli hal kita. Tapi apa yang kita mahukan itu, kita tak boleh berikan pun pada orang lain. Jadi jangan minta maaf pada aku, sebab aku pun tidak mampu untuk buat begitu kepada mereka.

Apa yang paling aku harapkan, aku nak mereka tahu aku ambil berat pada mereka, walaupun aku layan mereka teruk, tak bermakna tindakan aku itu mencerminkan apa yang aku rasa, walaupun aku memang marah akan sesuatu itu, tapi tak bermakna aku benci.

Satu je yang aku tidak boleh buat, ialah aku tak boleh lupakan semua. Aku boleh maafkan, tapi aku tak boleh lupa, apa-apa situasi pun, sama ada yang baik atau buruk. Dua-dua aku tak boleh lupakan.

No comments: