Sunday, April 17, 2011

Platform Baru.

Platform yang baru. Hati yang sudah luput. Aku tengah duduk di atas katil yang cadarnya serba putih, aku pandang kiri dan kanan, memang aku keseorangan. Walaupun ada orang lain bersama aku, tapi aku tidak kenal mereka, aku tidak boleh berbual seperti dengan orang yang aku kenal. Rasa dah lama sangat mulut aku tidak terbuka.

Kemudian, aku terpandang kearah meja disebelah katil aku, ada sebuah kitab tafsir. Aku ambilnya dan baca, ianya buat aku rasa tenang dan takut pada satu masa. Dialah peneman aku. Dunia dan akhirat. Tapi tak lama kemudiannya, aku kembali sunyi. Aku rindu semua orang. Aku rindu mama dan abah. Aku rindu nak dengar celoteh anak buah aku.

Bila aku login ke akaun facebook, aku browse semua page, aku bukak balik semua komen-komen dan gambar-gambar yang dulu. Yang dulu memang tak akan kembali, cuma aku kena hadapi yang sekarang ini. Bila aku lihat semua itu, aku lihat hidup mereka semua macam berjalan dengan cepat dan sangat lancar. Itu membuatkan aku terasa nak terus jadi low,low dan low. Aku terlalu penat dan tidak kuat untuk menggerakkan dunia aku secepat dan selancar mereka yang lain. Sebab aku sudah pilih untuk menjadi begini, sekarang, dan seterusnya.

Kalau kau dah start, jangan berhenti, ajar aku untuk menjadi biasa dengan keadaan sebegitu.


1 comment:

zarratasnym said...

pika? i smell something not good here.... tell me babe!