Tuesday, November 9, 2010

What A Pathetic.

"oh come on, dont you really feel what I'm feeling right now?"

Aku rasa ayat ni memang sangat kasihan. Macam meminta satu belas kasihan dari orang lain untuk rasakan apa yang kau rasakan juga.

I bet everybody pernah been in depressful time before, right? Pernah rasa ada masalah, sedih sampai nak tersungkur, kan? Lagi- lagi mereka yang nampak happy diluar tapi sakit di dalam seems like I am talking about myself right here, but naaah. It is not about me. I mean I really good at it. Hiding my true emosions.

Kadang-kadang aku rasa biarkan diri sendiri merana sorang-sorang ni memang memakan diri juga. Tak merana macam mana-nya. Simpan kesedihan sorang-sorang. Even kau gagahkan diri juga untuk tidak menangis tapi satu masa akan buat kau menangis tak pernah berhenti. Tapi aku tak pernah tunjuk aku sedih atau tidak. Who cares really.

Tapi aku rasa kasihan dan rasa anoyying pada manusia yang suka nak tunjukkan emosi dia. Kau menderita tapi nak orang lain rasakan juga penderitaan kau tuh.

Misalan, kau baru break-up dengan boyfriend kau sebab boyfriend kau tuh main kayu 50 dengan kau. Tapi disebabkan kau yang terkena, kau nak orang lain terutama lelaki terkena juga. Then kau pun berperangai macam bitch pergi pasang sampai 4351764517 lelaki dalam satu-satu. ( memang agak hiperbola bilangan tuh) Lepas tu, kau fikir orang akan terima perbuatan kau tu sebab kau dulu dah pernah terkena. Jangan jadikan alasan sebab kau menderita kau nak orang lain terima penderitaan kau tuh dan sekaligus terima perbuatan kau tuh. Konon nya kau nak tunjuk yang kau nih mangsa percabulan dari seorang lelaki. Kalau kau buat sekali dua boleh lagi orang rasa kesian dekat kau, sebab tak bernasib baik dalam perhubungan tapi, kalau dah berjuta kali, lepas tu kau nak expect people nak terima kau yang perangai macam ntahapehape tu. Jangan harap-lah.

Then lagi satu, aku tak tersangka aku akan experience benda ni dalam hidup aku. Jumpa orang yang ambil alasan untuk segala perbuatan dia mcam Haram tu disebabkan background dia yang tak berapa nak ok masa dulu.

Tolonglah jangan nak ambil kesempatan dari keadaan kau yang dulu tu untuk kau buat orang lain rasa apa yang kau rasakan juga. Kau tak berhak nak berperangai seperti seorang yang tak bertamadun. Kamu tak berhal dan maki-maki orang lain atau marah mereka dan buat perbuatan jahat kamu pada mereka dan simply-simpy je kau berkata maaf.

Kalau kau buat sekali aku akan maafkan. Mungkin aku faham keadaan kau. Tapi kalau kau ambil kesempatan dekat kami dan berharap kami faham keadaan kau dan cakap, "ok, lah aku faham keadaan kau." oh puhleaseee not this time ok.

Aku minta maaf-lah sebab apa yang kau alami dulu-dulu tu aku tak pernah alaminya dalam hidup aku sendiri. Tapi masing-masing dah besar. Masa dulu mungkin kau tak tahu macam mana nak deal dengan hidup kau. Tapi sekarang kita dah boleh. Yang buat hidup kamu suck tuh bukannya kisah pun pasal hidup kamu dah. Kenapa nak hancur dan musnahkan diri sendiri disebabkan orang yang dah tak ada apa-apa dalam hidup kamu.

No comments: